Gezondheid

Oog voor lekkers

Wat is de bedoeling van "Oog voor lekkers": Kinderen en jongeren aanzetten tot het eten van meer fruit.

Elke woensdag  (tenzij er die dag vrijaf is dan zal het op donderdag doorgaan) eten wij, leerkrachten en kinderen, een stuk fruit. Het fruit is gevarieerd, appels, peren, bananen, druiven, kiwi’s, …. .

Uw kind brengt die dag geen versnapering mee, het fruit wordt op school geleverd.

Milieuzorg op school (zie leefregels)

• We zorgen voor een nette school:
    • papiertjes en restjes gooien we in de juiste vuilnisbakken;
    • Afval sorteren we in de juiste vuilnisbak.
  • We dragen mee zorg voor een proper milieu door zo weinig mogelijk afval te veroorzaken. We brengen een herbruikbare drinkfles en brooddoos mee.
  • We dragen ons steentje bij tot een nette school en speelplaats.

Neem ook even een kijkje op: www.milieuzorgopschool.be.

MOS-projecten op onze school

• Strap-strappen
    We zijn een echte "Strapschool"!
    Bijna al onze leerlingen stappen te voet of trappen per fiets naar school. Dat komt voornamelijk door de mooie ligging van onze school in en naast het stadpark.
    Bravo aan alle "strappers".
  • We laten het netjes achter
    Elk jaar organiseert de school in samenwerking met de ouderwerking en het buurtcomité een heuse 'opruimactie'. De kleuters van de vestiging Parkwijk gaan alle speelplaatsen netjes maken. De kleuters van het Stadspark komen door het bos naar de hoofdvestiging en nemen al het afval mee dat ze op hun weg tegenkomen. De kinderen van de lagere school gaan ook rond in de buurt. Stad Turnhout voorziet vuilzakken, grijpstokken, veegwagens, ...
    Alle kinderen worden nadien door de ouderwerking getrakteerd op een ijsje. De opruimactie is één van de vele acties die er dit schooljaar rond milieu georganiseerd werden in functie van het behalen van ons eerste MOS-logo (MOS = Milieuzorg Op School).
  • We leren afval recycleren.
  • We leren ook over het openbaar vervoer. Zo dragen we ons steentje bij aan een proper en leefbaar milieu.