Sport en spel

Zwemmen

Alle leerjaren van de lagere school zwemmen gedurende 8 weken op maandag.

Een half uur (30 minuten) in het zwembad van Turnhout.

Het vierde leerjaar zwemt gratis.

Voorzie voor jouw kind(eren):

• zwembroek of badpak
  • 1 badhanddoek
  • 1 kleine handdoek (om op te gaan staan)
  • kam of borstel
  • zwemzak

Vergeet niet om alle materialen te naamtekenen.

Ook de oudste kleuters krijgen doorheen het schooljaar de kans om mee te zwemmen.

Schaatsen

De leerlingen van de lagere school gaan één keer per jaar schaatsen, meestal de laatste schooldag voor de herfstvakantie. Kinderen die zelf schaatsen hebben, brengen die natuurlijk mee. De andere kinderen kunnen schaatsen huren. Iedereen moet handschoenen dragen op de schaatsbaan. De prijs van de huur van de schaatsen en van de inkom worden via een nieuwsbrief meegedeeld.

Het sportkamp

Voor de leerlingen van het 5de en 6de leerjaar is er tweejaarlijks een extra-murosactiviteit voorzien in het kader van sportklassen. De sportklassen vinden altijd plaats in de sportaccommodaties van de stad Herentals of Tongerlo/Westerlo en meestal in de maand april of mei.

Het sportkamp vormt een deel van het schoolgebeuren van de kinderen en wordt ingepast in het leerprogramma van de school.

De kostprijs per kind bedraagt ongeveer 160 euro. Vanaf de maand september kunnen de ouders meedoen aan het spaaractieplan, zodat ze de betaling kunnen spreiden (minstens 3 maal).

Lichamelijke opvoeding

De turnkledij bestaat uit witte gymschoenen, een korte zwarte sportbroek en een T-shirt met het embleem van de school. Omdat de leerlingen van de lagere school via het stadspark naar de sporthal gaan, vragen wij u uw kind op de turndagen een trainingspak te laten dragen met stevige sportschoenen voor de buitensport. Ook aangepaste regenkledij is wenselijk voor de verplaatsing naar de sporthal. Het is aangewezen een fiets te voorzien vanaf het 3de leerjaar voor de verplaatsingen van en naar de schoolse activiteiten.

Alle materialen worden waar mogelijk genaamtekend, zodat er onderweg niets verloren gaat.

Elk kind dat wordt ingeschreven, krijgt het T-shirt en een turnzak van de school gratis aangeboden. Later kunnen nieuwe T-shirts worden aangekocht. Kleuters hebben geen speciale turnkledij nodig.