Studie

Ook dit  schooljaar richt onze school de avondstudie in voor leerlingen van het 2de tot en met het 6de leerjaar. Op die manier geven wij kinderen de kans in stilte, zonder afleiding en geconcentreerd, te werken aan hun huiswerk en/of  lessen. U moet zelf de agenda van uw kind handtekenen en het huiswerk/de lessen opvolgen ter nazicht.

De studie wordt begeleidt door een leerkracht. De leerlingen van het 2de en 3de leerjaar oefenen er ook voor het automatiseren van flitskaarten en voorlezen. Van de andere leerlingen wordt verwacht dat zij zelfstandig kunnen werken. Raad kan altijd gevraagd worden.

Voor onze leerlingen wordt een bijdrage gevraagd van 5 euro per maand.

• De studie vindt plaats op maandag, dinsdag en donderdag. Ze start steeds om 15.30 uur en eindigt om 16.30 uur.
  • Op woensdag en vrijdag is er geen studie.
  • De eerste studie start ten vroegste de 2de maandag van september.
  • De laatste studie is meestal de voorlaatste dinsdag van het schooljaar.

Het is de bedoeling dat de leerlingen in de studie hun huiswerk maken en/of hun lessen leren.

Kinderen die eerder klaar zijn met hun werk lezen in hun leesboek. De studiejuf verwacht dat de kinderen een leesboek meebrengen.

Geef elke afwezigheid of wijziging tijdig door aan de klastitularis via een ondertekende melding in de agenda.